اقدامات لازم پیش از تهیه سرور مجازی

هر آنچه لازم است پیش از خرید سرور مجازی بدانید

فهرست مطالب

امروزه تعداد بی شماری ارائه دهنده سرور مجازی وجود دارند که ممکن است ارزان باشند؛ ولی مورد اعتماد نه. این قبیل ارائه دهندگان در طی یک مدت کوتاهی به فعالیت می‌پردازند و پس از آن یک باره ناپدید می‌شوند. در این مقاله قصد داریم به ارائه یک راهنمای جامع درباره خرید سرور مجازی بپردازیم. پس در کنار ما باشید.

VPS چیست؟

سرور مجازی نوعی سرور است که به شما اجازه می‌دهد تا منابع یک سرور فیزیکی را با چندین کاربر به اشتراک بگذارید. به زبانی ساده‌تر سرور مجازی یک سرور فیزیکی است که به چند بخش تقسیم شده که هر کدام از این بخش‌ها به عنوان یک سرور مجازی مستقل عمل می‌کنند.

VPS از مزایا ویژه‌ای برخوردار است و به کاربران اجازه می‌دهد تا از محیط مستقل و امنیتی برخوردار شوند و نیاز به اشتراک منابع با سایر کاربران را نداشته باشند. سرور مجازی به کاربران امکان می‌دهد تا برنامه‌ها و وب سایت‌های پر ترافیک را میزبانی کرده و به بهینه‌ترین عملکرد دسترسی کنند. این گزینه معمولاً برای کسب و کارها و توسعه‌دهندگان وب بسیار مفید است.

نیازهای خود را بشناسید.

سرور مجازی در تلاش است تا بتواند نیازهای شما را ارزیابی و به آن پاسخ دهد. مثلاً بررسی کتید که داشتن چه ویژگی‌هایی برای شما مهم است آیا می‌خواهید به کاربران هدف خود نزدیک باشید، مقرون به صرفه بودن آن برایتان مهم است یا ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهد؟

نیازها طیف گستره‌ای دارند که در اینجا به توضیح برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

لوکیشن

داشتن یک لوکیشن مناسب برای سرور مجازی مسئله‌ای مهم به حساب می‌آید. مثلاً برای برخی از موارد مهم است که سرور انتخابی شما به مخاطبین شما نزدیک باشد تا بتواند سرعت دسترسی را بهبود بخشد. حضور سرور شما در موقعیتی که بتواند ایمنی بالا و استانداردهای مناسب را در اختیار شما قرار دهد مهم می‌باشد. داشتن پهنای باند مناسب با ترافیک شما، داشتن قوانین محلی و هزینه‌هایی که هرکدام از سرورها در موقعیت‌های مکانی مختلف از جمله مواردی است که باید در انتخاب لوکیشن مد نظر خود به آن توجه نمایید.

هزینه

هزینه مسئله‌ای مهم به حساب می‌آید و می‌تواند تصمیمات شما را تحت تأثیر خود قرار دهد. پس شما باید سرور مجازی‌ای را انتخاب نمایید که با بودجه شما سازگاری داشته باشد. مثلاً شما با انتخاب سرور اشتراکی هزینه کمتری را نسبت به سرورهای اختصاصی پرداخت می‌کنید. به عبارتی ساده مقایسه میان میزبان‌های مختلف و موارد مالی آن می‌تواند امری مهم در انتخاب سرور برای شما به حساب بیاید.

API

API ها در مسیر تبادل داده‌ها و ارتباط میان سیستم‌های مختلف کمک رسان هستند و امکانات مختلفی را از جمله مدیریت VPS از راه دور، نصب نرم‌افزارها، نظارت بر منابع و اتصال به سیستم‌های اطلاعاتی در اختیار شما قرار می‌دهند. همچنین امکان خطاهای انسانی را به حداقل می‌رسانند و به مدیران اجازه می‌دهند تا منابع را مدیریت نمایند و دقت را در انتخاب سرورهای مجازی افزایش می‌دهند.

سخت افراز بالا

داشتن سخت افزار مناسب مسئله‌ای مهم در انتخاب سرور مجازی به حساب می‌آید چراکه می‌تواند عملکرد و قابلیت سرور مجازی را مشخص سازد. در کل در انتخاب سخت افزار بایستی به نیازها، بودجه و اهداف خود توجه کنید تا بتوانید انتخابی درست در این زمینه داشته باشید. 

سیستم عامل مناسب

انتخاب یک سیستم عامل مناسب برای سرور مجازی مسئله‌ای مهم می باشد که باید بر اساس نیازها و هدف های شما شکل گیرد. انتخاب یک سیستم عامل مناسب به شما در برطرف سازی نیاز به امنیت، مدیریت درست، برطرف سازی نیازها و دیگر موارد کمک کند پس در انتخاب سیستم عامل مناسب همه موارد را در نظر بگیرید.

پشتیبانی

داشتن این ویژگی به شما کمک می‌کند تا بتوانید مشکلات پیش آمده را برطرف سازید و عملکرد بهتری داشته باشید. انتخاب یک سرور مجازی با پشتیبانی مناسب به شما در جهت بهبود عملکرد و مدیریت سرورها کمک می‌کند.

مزایای سرور مجازی

سرور مجازی مزایای زیادی دارد که به مشاغل در برطرف‌کردن نیازهایشان کمک می‌کند برخی از این مزایا به شرح زیر است.

  1. کم هزینه بودن: سرور مجازی هزینه کمتری نسبت به سرور اختصاصی دارد.
  2. منعطف بودن: این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا منابع را در صورت نیاز خود کم یا زیاد نمایید.
  3. مدیریت آسان: مدیریت سرور مجازی به مهارتی آن‌چنانی نیاز ندارد و شما می‌توانید از پنل مدیریتی گرافیکی (مانند cPanel یا Plesk) برای مدیریت ساده‌تر سرویس‌های خود استفاده کنید.
  4. و…

VPS یک انتخاب عالی برای افراد و کسب‌وکارهایی است که نیاز به انعطاف‌پذیری و کنترل بیشتر در محیط مجازی دارند.

کاربرد سرور مجازی

سرور مجازی کاربردهای متعددی دارد که افراد را به استفاده از آن ترغیب می‌کند. برخی از این کاربردها به شرح زیر است.

  1. قابلیت استفاده برای میزبانی وب سایت‌ها و برنامه‌های مختلف
  2. فراهم آوردن امکان ارائه خدمات ايميل میزبانی برای کاربران
  3. میزبانی سرورهای بازی که به افراد اجازه می‌دهد تا با دوستان خود در فضای آنلاین بازی نمایند.
  4. ذخیره‌سازی فایل‌ها و داده‌های مهم
  5. مدیریت پروژه‌های مختلف
  6. و‌…

به عبارتی ساده سرور مجازی راهکاری مناسب و ارزان برای مدیریت وب سایت‌ها و سرویس‌ها در کسب و کارها می‌باشد.

نکات مهم درباره سرور مجازی

در انتخاب سرور مجازی مناسب نکات زیادی اثرگذار هستند که در اینجا به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

  1. داشتن حافظه رم بالا که سرور شما بتواند پردازش مناسبی داشته باشد‌ در کنار پردازنده‌های چند هسته‌ای جهت پردازش بار کاری بالا
  2. فضای ذخیره سازی با دیسک SSD که بتواند بهبود عملکرد و سرعت را برای سرور شما تضمین کند.
  3. انتخاب سیستم عامل مناسب با نیازهای شما
  4. انتخاب یک ارائه دهنده سرور مجازی امن و با سابقه
  5. قیمت متناسب با ویژگی‌های ارائه شده
  6. موقعیت مکانی دیتاسنتر که بر سرعت دسترسی به سرور شما اثرگذار است.
  7. مقیاس پذیری که امکان تغییر میزان منابع را برای شما به همراه می‌آورد.
  8. و…

و در آخر

پویان آی تی ارائه دهنده انواع مختلف سرورهای مجازی می باشد که شما می‌توانید به آن مراجعه و از میان انواع سرورها به انتخاب بپردازید. سرورهای ارائه شده توسط پویان آی تی دارای بهترین سخت افزارها می‌باشند. داشتن سرعت بالا، آپتایم مناسب، امنیت و قیمت مناسب از جمله ویژگی‌های ارائه شده توسط پویان آی تی می‌باشد.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

VPS سرور مجازی سرور