دلایل کاهش بازدید سایت

دلایل کاهش بازدید سایت

فهرست مطالب

پس از وقوع کرونا بازار کسب و کارهای اینترنتی روند رو به رشدی را طی کرد. به تبع در این مسیر شما می‌خواهید میزان بازدیدها و ورودی‌هایتان رشد پیدا کند. ولی با این حال خیلی از مواقع پیش می‌آید که بازدیدهای سایت کاهش پیدا می‌کنند. در این محتوا قصد داریم تا به توضیح درباره دلایل کاهش بازدید سایت بپردازیم. پس همراه ما باشید.

  • نداشتن تمرکز بر سئو

سئو عبارت است از مجموعه اقدامات و فعالیت‌هایی که از آن در راستای بهبود جایگاه خود در موتورهای جستجو به منظور دست یابی به اهدافی مثل جذب ترافیک بالا، افزایش ورودی و این دست از موارد انجام می‌شود. در این مسیر شما از ابزارهای مختلفی استفاده می‌کنید مثل استفاده از کلمات کلیدی مناسب، لینک‌دهی‌های درست و به موقع، به‌روزرسانی محتوا و خیلی موارد دیگر.

همان‌طور که انجام دستورات سئو می‌تواند به شما در افزایش بازدید سایتتان کمک کند. بی توجهی به آن نیز از دلایل کاهش بازدید سایت محسوب می‌شود. پس در این مسیر بهره گیری از نیروهای زبده در حیطه سئو امری مهم و ضروری به حساب می‌آید. فراموش نکنید که در حیطه سئو باید صبور باشید و بدانید هیچ‌گاه نمی‌توان یک مسیر طولانی را در یک شب طی کرد.

  • ارائه محتوای بی کیفیت

باید به دنبال موضوعات و محتواهایی باشید که دغدغهٔ روز افراد است. بهتر است محتواهایی با کیفیت و خلاقیت بالا تولید نمایید و از کپی دیگر مقالات، استفاده از جملات ناقص، عکس‌های بی کیفیت و این دست از موارد خودداری نمایید. تولید محتوا انواع مختلف دارد از محتوای متنی گرفته تا عکسی، ویدئویی و خیلی موارد دیگر. پس بهتر است تا بسته به شرایط انتخاب نمایید و تعامل مشتریان با خود را افزایش دهید.

  • دسترسی ضعیف در دیگر دستگاه‌ها

اینکه وب سایت شما در تمامی دستگاه‌ها از تلفن‌های همراه گرفته تا کامپیوترها، لپ تاپ‌ها و غیره در دسترس باشد از اهمیت زیادی برخوردار است. این دسترسی بالا می‌تواند منجر به ایجاد یک تجربه کاربری لذت بخش برای افراد باشد و رتبه شما در موتورهای جستجو را بهبود بخشد. این امر می‌تواند بر روی تعداد مشتریان شما نیز اثر بگذارد. چرا که در حال حاضر تلفن‌های همراه در دسترس عموم افراد قرار دارند و به وسیله آن به انجام کارهای روزمره خود می‌پردازند.

کاهش بازدید سایت
  • لینک دهی‌های ضعیف

لینک دهی‌ها هم اثرات مثبت دارند هم اثرات منفی. مثلاً در لینک دهی‌های داخلی ممکن است شما راغب باشید تا به محتواهای قدیمی خود لینک دهی. این کار می‌تواند به جای اثر مثبت نقش منفی داشته باشد. به خصوص اگر وب سایت دارای بک لینک‌هایی باشد که مرتبط نیستند، محتوا قدیمی است، پیوند به PBN و این دست از موارد.

  • بهینه سازی افراطی

اینکه شما از کلمات کلیدی برای دستیابی به ترافیک ارگانیک استفاده کنید کاری طبیعی است. اما استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی گوگل وب سایت شما را به سمت بازاریابی برده و اطلاعاتتان را ناکافی می‌بیند و رتبه شما را در موتورهای جستجو کاهش می‌دهد. پس در استفاده از کلمات کلیدی تعادل داشته باشید.

  • سرعت پایین

سرعت پایین در وب سایت از مهم‌ترین دلایل کاهش بازدید سایت شما به حساب می‌آید. تحقیقات نشان داده است که چیزی حدود 53% کاربران اگر بارگذاری یک سایت بیش از 11 ثانیه طول بکشد آن را رها می‌کنند. پس داشتن سرعت بالا در بارگذاری سایت امری بسیار مهم است که نه تنها بر سئو سایت شما بلکه بر جذب ترافیک و مشتریان نیز اثر مستقیم می‌گذارد.

اینکه سایت شما سرعت پایینی داشته باشد دلایل زیادی دارد مثل بهینه نشدن CSS، داشتن افزونه‌های زیاد، انتخاب یک میزبانی وب نامناسب و خیلی موارد دیگر. شما با انتخاب میزبانی وب پویان آی تی می‌توانید از سرعت بسیار بالایی بهره‌مند شوید و قدرت، امنیت و کیفیت بالایی را برای وب سایت خود به ارمغان بیاورید.

  • مشکلات فنی

وجود خطا و مشکل در ساختار می‌تواند بازدیدهای وب سایت را کم کند و مواردی مثل بروز خطای 404، بارگیری نشدن صفحات، مشکلات امنیتی و این دست از موارد می‌تواند اعتماد افراد را خدشه دار کن و بازدیدها را کاهش دهد.

  • عدم تبلیغات

مسلماً تبلیغات درست و هدفمند می‌تواند به شما در جذب ترافیک خالص کمک کرده و نرخ کلیک و ورود به سایت را افزایش دهد. پس این مورد را در نظر بگیرید تا بتوانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید.

و در آخر

افزایش میزان ترافیک و بازدید از سایت از جمله مواردی است که موقعیت کسب و کار شما را نشان می‌دهد. با این حال گاهی اوقات بنا بر دلایل مختلف بازدید سایت کاهش پیدا می‌کند. در  این محتوا به توضیح درباره برخی از دلایل کاهش بازدید سایت پرداختیم. برای رفع این مشکلات شما بایستی به تحلیل و بررسی به صورت دقیق بپردازید تا بتوانید راهکارهای مناسبی را در جهت بر طرف کردن آن‌ها اعمال نمایید.

سؤالات متداول

  • دلایل عمده‌ای که موجب کاهش بازدید سایت می‌شوند چه هستند؟

این رخداد دلایل زیادی دارد که برای مثال می‌توان به قدیمی بودن محتوا، مشکلات فنی، بهینه سازی نشدن سایت و خیلی موارد دیگر اشاره کرد.

  • تبلیغات چه تأثیری بر افزایش بازدید سایت دارد؟

تبلیغات تأثیر مهمی بر افزایش بازدید سایت دارد و می‌تواند منجر به افزایش آگاهی، افزایش ترافیک، معروفیت برند و فروش محصول و این دست از موارد شود. البته فراموش نکنید که برای بهره‌مندی بهینه، تبلیغات باید به طور هدفمند و با استراتژی مناسبی طراحی و اجرا شوند.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

سئو تولید محتوا وب سایت