سرور گیمینگ

سرور گیمینگ

فهرست مطالب

بازی‌های آنلاین از جمله بازی‌هایی هستند که در تمام دنیا طرفداران مخصوص خود را دارند و افراد مختلف در هر سن و سالی که هستند برای گذراندن اوقات فراغت خود به سراغ بازی‌های آنلاین می روند. همانطور که می‌ دانید این بازی‌‌ها بسیار هیجان انگیز و جذابند به همین جهت طرفداران زیادی دارند. همانطور که از نام این بازی مشخص است برای انجام دادن آن‌ها باید از روش آنلاین استفاده کنید و به اینترنت نیاز دارید. در این مقاله در مورد راهنمای انتخاب سرویس مناسب برای میزبانی بازی‌های آنلاین و سرور گیمینگ برای افزایش اطلاعات شما بازیکنان بازی‌های آنلاین مطالبی ارائه می‌دهیم. 

گیم سرور چیست؟

گیم سرور یا همان سرور گیمینگ از جمله سرورهای پر قدرتی هستند که برای نسخه هاست و یا میزبان، قدرت پردازشی مناسب را تامین می‌کنند. در حقیقت این سرور یک سرور منابع بالاست که یک بازی را میزبانی می‌کند و کاربران بازی‌های آنلاین می‌توانند با استفاده از یک سرویس میزبان مناسب لذت یک بازی جذاب و هیجان ‌انگیز را به صورت تک و گروهی تجربه کنند. علاوه بر این سرور گیمینگ و یا همان گیم سرور، سرور مجازی به حساب می‌آید. در حقیقت سرور مناسب باید قدرت پردازش مناسب بر روی بازی مورد نظر را داشته باشد.

به عبارتی می‌توان گفت که سرور گیمینگ یکی از خدمات هاست است که به بازیکنان این اجازه را می‌دهد که بدون هیچ محدودیت نرم افزاری و سخت افزاری امکان انجام بازی را داشته باشند.

فواید بازی‌های آنلاین

از نظر روانشناسان بازی‌های آنلاین و در کل بازی های ویدیویی فواید زیادی دارند. یکی از این فواید این است که به فرد توانایی مقابله با حادثه را می‌دهند. همچنین انجام این بازی‌ها به افراد می‌آموزد که چگونه در هنگام قرارگیری در موقعیت های دشوار به حل مشکلات خود بپردازند. از سوی دیگه بازی های ویدیویی جنبه آموزش و کسب مهارت و…. را برای سنین مختلف دارد. برخی بازی ها،  به بچه ها کمک می کند تا مهارت هایی که نیاز است بلد باشند، را بهتر بیاموزند.

هر چند فرایند مهارت آموزی فقط مختص کودکان نیست و حتی بزرگسالان نیز می‌توانند با استفاده از بازی‌های ویدیویی به اطلاعات و مهارت‌های خود بیافزایند. نکته قابل توجه دیگر راجع به بازی‌های ویدیویی این است که این بازی‌ها پیوند بین افرادی که مشغول بازی هستند، محکم تر میکند. البته باید به این موضوع توجه کرد، که در استفاده از بازی های آموزنده نیز نباید دچار افراط و تفریط شد.

این سیستم مدیریت پایگاه اطلاعات تلفظ آن در زبان فارسی پست گرس کیو ال است. این سیستم مدیریت پایگاه اطلاعاتی برای سیستم های پلتفرمی، سیستم اندرووید، سیستم ios  و مایکروسافت بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.

سرور گیمینگ چه کاربردی دارد؟

سرور گیمینگ اطلاعات را از رایانه بازیکنان به سمت سرور انتقال می‌دهد، سپس زمانی که داده‌ها را پردازش کرد نتیجه آن را برای کاربران بازی ارسال می‌ کند. در واقع وظیفه سرور گیمینگ این است که از دادن اطلاعات دقیق و مرتب برای پیشرفت بازی و موقعیت بازیکنان در بازی اطمینان حاصل کند‌.

انواع مختلف سرور گیمینگ

به طور کلی دو نوع سرور گیمینگ داریم. نوع اول، سرور اختصاصی است. سرور گیمینگ اختصاصی برای شما هزینه بیشتری دارد اما در عوض از عملکرد بهتری برخوردارند. این سرورها بهترین گزینه برای بازی‌های گروهی هستند. با اینکه شما ملزم به پرداخت مبلغی بابت این خدمات می‌شوید، عملکرد بسیار عالی آن هزینه‌اش را جبران می‌کند.

 سرور گیمینگ دیگری که وجود دارد، لیسن ( listen ) است. تفاوت مهمی که این سرور با سرور اختصاصی دارد این است که همانطور که گفته شد در سرور اختصاصی شما و کسانی که می‌خواهید با آنها بازی کنید در قالب چندین تیم شروع به بازی می‌کنید اما در سرور لیسن گاهی در بازی مجبور می‌شوید با افراد دیگر که مشغول در آن بازی هستند، همبازی شوید و به طور خودکار به آنها وصل می‌شوید.

انتخاب سرور اختصاصی چه مزایایی دارد؟

در حقیقت سرور گیم و یا همان گیمینگ سرور میزبان بازی های آنلاین هستند. از جمله مزایای انتخاب سرور اختصاصی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • عملکرد مطلوب
  • انعطاف پذیری بالا برای زمان کار و پهنای باند
  • امکان چت صوتی تک و یا گروهی 
  • قابلیت تعویض بازی و خطا کنترل پنل های آسان برای استفاده 
  • پشتیبانی از از محیط های بازی 
  • کنترل ترافیک بالا

نحوه ی کار سرورهای گیمینگ

 در سرورهای گیمینگ اطلاعات و داده های کاربران به سوی سرور حرکت می کنند و مورد بررسی قرار می‌گیرند، در نتیجه این پردازش و بررسی به سوی کاربر به حرکت در می آید و در واقع سرور گیمینگ به هرکدام از کاربران این سرور، اطلاعات دقیق راجع به موقعیت‌های بازی نشان می‌دهند.

سرور گیمینگ

اطلاعاتی برای انتخاب سرویس مناسب برای میزبانی بازی‌های آنلاین

برای انتخاب سرویس مناسب برای میزبانی بازی آنلاین باید به یک سری از نکات توجه داشته باشید. به عنوان مثال باید به تعداد بازیکنانی که قصد دارید به طور همزمان آن‌ها را بر روی سرور میزبانی کنید را در نظر بگیرید. علاوه بر این توجه داشته باشد که باید به ویژگی‌های بازی توجه کنید. همچنین این نکته مهم است که بدانید سرور اختصاصی یکی از مناسب ترین سرورها برای میزبانی از بازی های آنلاین به حساب می‌آید. چرا که در سرورهای اختصاصی برخلاف سرور های اشتراکی تمام منابع سرور در اختیار شما قرار می‌گیرد. اما سرور اشتراکی معایبی به همراه دارد. به عنوان مثال منابع بین شما و دیگر کاربران تقسیم شده و منابع کمتری در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد. در صورتی که سرور اختصاصی دقیقا برعکس این نوع سرور است. چرا که کاربران می‌ توانند از تمام توان آن برای اجرای بهتر بازی استفاده کنند و از بازی خود لذت ببرند.

سرویس مناسب برای میزبانی بازی‌ های آنلاین دارای چه ویژگی است؟

سرویس مناسبی که برای میزبانی بازی ‌های آنلاین انتخاب می‌کنید باید ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فرد داشته باشد تا در هنگام بازی با مشکلات مواجه نشوید. از ویژگی‌های سرویس مناسب برای میزبانی بازی‌ های آنلاین می‌توانیم به این موضوع اشاره کنیم که سرویس مورد نظر باید عملکرد مناسب و مطلوبی داشته باشد تا بتواند با نیازهای بازی مطابقت داشته باشد. در این صورت در اجرای بازی هیچ مشکلی پیش نمی‌ آید. برای انتخاب سرور مناسب برای میزبانی بازی‌های آنلاین باید نکاتی را مد نظر قرار دهید و بدون توجه به ویژگی های سرور، سروری را انتخاب نکنید. 

جمع بندی 

در تمام دنیا افراد زیادی هستند که علاقه زیادی به بازی های آنلاین دارند‌. به همین جهت ترجیح می‌دهند. اوقات فراغت خود را با بازی های آنلاین سپری کنند.

گیم سرور با یا همان سرور گیمینگ جز سرور های پر قدرتی است که قدرت پردازشی مناسب برای میزبان تامین می‌کند. در حقیقت این سرورها یک سرور منابع بالا هستند که یک بازی را میزبانی می‌‌کنند و به چند دسته تقسیم بندی می‌شوند. از جمله آن می‌توان به سرور اختصاصی و لیسن سرور اشاره کرد. سرور اختصاصی جز بهترین سرور هایی است که بازیکنان آن را انتخاب می‌کنند. زیرا پهنای باند بیشتری دارد. البته از قیمت بالاتری هم برخوردار است. 

برای اینکه سرور گیمینگ با کیفیت بالا، پینگ پایین و بدون لگ را تجربه کنید، می‌توانید سرور مجازی ایران پویان آی تی را امتحان کنید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

سرور مجازی سرور اختصاصی سرور