بهترین افزونه های گوگل کروم

بهترین افزونه های گوگل کروم | امنیت

فهرست مطالب

حدودا ۳۰ سال است که زندگی بشر با تکنولوژی دیجیتال متحول شده است. زندگی تمام انسان‌ها به طرز شگفت انگیزی به تکنولوژی بستگی دارد. یکی از راه‌های استفاده بشر از تکنولوژی نرم افزارها هستند. در واقع نرم‌افزار وسیله استفاده از تکنولوژی محسوب می‌شود. یعنی، شما برای استفاده از یک تکنولوژی در حوزه دیجیتال باید از یک نرم افزار کمک بگیرید. تعامل انسان با نرم‌افزارها امنیت و حریم خصوصی همیشه یک چالش به حساب می‌آید. زیرا همیشه یک طرف قضیه اطلاعات خصوصی زندگی ما قرار دارد. در واقع این یک امر عادی است که نرم افزارها به اطلاعات خصوصی ما دسترسی دارند و همیشه امکان سواستفاده از اطلاعات ما وجود دارد.

در این بین مرورگرهای وب از جمله پر مصرف ترین نرم‌افزارهای ساخت بشر هستند. انسان‌ها در تمام طول روز خود با استفاده از موبایل یا کامپیوترهای شخصی دائما از مرورگرها استفاده می‌کنند. گوگل کروم مرورگر معروفی است که سهم بیشتری نسبت به بقیه مرورگرها را به خود اختصاص می‌دهد. حدودا ۶۴ درصد از افراد جهان به صورت پیش فرض از گوگل کروم استفاده می‌کنند. به همین جهت افزونه‌های زیادی نیز برای این مرورگر وب ارائه می‌شود. برخی از این افزونه‌ها برای افزایش حریم خصوصی و امنیت کاربران طراحی گردیده‌اند. در این مقاله می‌خواهیم با بهترین افزونه‌های گوگل کروم برای افزایش حریم خصوصی و امنیت آشنا شویم.

مرورگرها

مرورگر وب نرم‌افزاری کاربردی است که امکان دسترسی و تعامل با شبکه جهانی وب را فراهم می‌کند. و می‌تواند شامل فیلم‌ها،صفحات وب، تصاویر و هر گونه اطلاعات دیگر باشد. امروزه راه ارتباطی مردم برای استفاده از اینترنت، مرورگرهای اینترنتی هستند و تقریبا به عنوان یک ضرورت در زندگی محسوب می‌شوند. به بیانی ساده تر، به نرم افزارهایی مرورگر می‌گویند که ما می‌توانیم با استفاده از آن‌ها وارد دنیای اینترنت شویم. با مرورگرها می‌توانیم از اطلاعاتی که بر روی تمام وب سایت‌های تشکیل دهنده شبکه وب وجود دارد استفاده کنیم.

در واقع مرورگرها این دیتا را از منابع مختلف اینترنتی که در سراسر جهان موجود است می‌گیرند. مرورگرها به شما این امکان را می‌دهند تا از این دیتا استفاده کنید. این اطلاعات می‌تواند اشکال مختلفی مانند یک متنی ساده و یا یک فیلم و عکس باشد. کمپانی‌های زیادی وجود دارند که مرورگر های مختلفی را ساخته‌اند. نسخه‌های متعددی از این نرم افزارها را می‌توان پیدا کرد که هرکدام خصوصیات خود را دارند‌. هر یک از آن‌ها مزایا و مشکلاتی دارند که باعث می‌شود طرفداران خاص خودشان را داشته باشند. اما تلاش تمام آن‌ها همیشه بر این است تا از نظر حریم خصوصی و امنیت اعتماد کاربران را به خود جلب کنند.

افزونه‌ها (پلاگین‌ها)

امروزه مرورگرهای وب بسیار فراتر از یک مرورگر ساده اینترنت هستند‌ و قابلیت‌های بسیاری دارند. بیشتر این پیشرفت به دلیل وجود افزونه‌ها است. افزونه‌ها برای شما امکان این را فراهم می‌کنند تا روی ارتباط خود با وب سایت‌ها کنترل داشته باشید. در اینجا به معرفی برخی از ویژگی‌های افزونه‌ها می‌پردازیم :

ویژگی‌های افزونه‌ها 

  1. دسترسی به بسیاری از فعالیت‌های مرورگرها
  2. تغییر نحوه انجام برخی کارها
  3. شخصی سازی
  4. اکثر افزونه‌ها برای پردازش محتواهای تصویری، صوتی، متنی و بازی‌های آنلاین ساخته می‌شوند.
  5. به تنهایی قابل استفاده نیستند.
  6. و…

در حقیقت یک مرورگر وب یا یک نرم‌ افزار کاربردی هر اندازه‌ای که به خوبی طراحی و ساخته شده باشد، باز هم تولید کنندگان آن نرم‌افزار قادر نخواهند بود تمام نیازها و توقعات کاربران را پیش‌بینی کنند. گاهی در هنگام استفاده از برنامه نیازهایی برای کاربران پیش می‌آید که آن‌ها را زحمت می‌اندازد و مجبور می‌کند برای رفع آن نیاز از برنامه‌های دیگر استفاده کنند. یا امیدوار باشند تا در آپدیت‌های بعدی مشکلشان برطرف شود.
اما اگر نرم‌افزارها قابلیت اضافه شدن پلاگین را داشته باشند دیگر هیچ یک از این مشکلات برای کاربران پیش نخواهد آمد. نکته مهم دیگری نیز وجود دارد و آن این است، که افزونه‌های مرورگر را درست مانند هر نرم افزاری می‌توان به گونه‌ای طراحی کرد تا باعث ایجاد آسیب شوند.
به همان اندازه که افزونه‌ها می‌توانند مفید واقع شوند، افزونه‌های مخربی وجود دارند که حقوق کاربران مرورگر را نقض می‌کنند، و باعث ایجاد نگرانی‌هایی در زمینه حریم خصوصی و امنیت کاربران می‌شوند. به عنوان مثال، افزونه‌ها همیشه در هنگام کار با مرورگر فعال هستند. آن‌ها می‌توانند اطلاعات حساس شما مانند رمزهای عبور و اطلاعات کارت‌های بانکی را ثبت کنند و انتشار دهند. پس همیشه توصیه می‌شود در هنگام نصب افزونه‌ها مراقب باشید.

بهترین افزونه‌های حریم خصوصی و امنیت

با پیشرفت تکنولوژی حفظ حریم خصوصی هر شخص اهمیتی دو چندان پیدا می‌کند. زیرا حفظ امنیت در زمینه‌های غیر از دیجیتال بسیار راحت تر صورت می‌گیرد. مثلا برای حفظ اسناد و یا مدارک شخصی خودتان می‌توانید از یک صندوق امانات استفاده کنید و نگرانی خاصی نداشته باشید. اما در دنیای دیجیتال اطلاعات شخصی افراد چنین امنیتی ندارند. حریم شخصی حق مسلم هر انسان است. رعایت و احترام به آن باعث ایجاد احساس امنیت و آرامش در شخص می‌شود. هر شخصی اطلاعات با ارزشی دارد که فاش شدن آن‌ها و یا دسترسی غیر مجاز دیگران به آن اطلاعات باعث آسیب دیدن او می‌شود. حریم خصوصی اینترنتی نیز حفظ حریم و امنیت اطلاعات شخصی است که از طریق اینترنت جابجا می‌شود. 

امروزه تقریباً ما هر کاری را آنلاین انجام می‌دهیم از طریق یک مرورگر وب است. حال جستجوی ساده در گوگل باشد یا انجام امور بانکداری اینترنتی. این راحتی در انجام کارها برای ما رفاه لذت بخشی به همراه دارد؛ اما در عین حال این خطر را نیز دارد که مرورگرها اطلاعات زیادی را از ما به دست می‌آورند. در واقع حافظه مرورگر شما خطرناک‌ترین منبع اطلاعاتی است که به مرور زمان به وجود آمده است‌. بسیاری از مردم از این موضوع اطلاع دارند که اطلاعاتشان در مرورگرها ذخیره می‌شود. از این رو افزونه‌های زیادی برای مرورگرها ساخته می‌شوند که به افزایش حریم خصوصی و امنیت اطلاعات کاربران کمک کنند. به آن‌ها افزونه‌های حریم خصوصی و امنیت می‌گویند. آن‌ها در مواردی که ممکن است اطلاعات شخصی کاربر در دسترس دیگران قرار بگیرد کار خود را آغاز و مانع از این اتفاق می‌شوند.

بهترین افزونه های گوگل کروم

همانطور که گفتیم گوگل کروم مرورگر ساخت شرکت گوگل است و بیش از دو سوم کاربران اینترنت از آن استفاده می‌کنند. کمتر کسی هست که گوگل کروم نشناسد و از این مرورگر به همراه افزونه‌های محبوبش استفاده نکرده باشد. به طور کلی افزونه‌های کاربردی زیادی برای گوگل کروم ساخته و در دسترس کاربران قرار دارد. هر کدام از آن‌ها قابلیت ویژه‌ای را در زمینه‌های مختلف ارائه می‌دهند. یکی از مهمترین آن‌ها زمینه حریم خصوصی و امنیت کاربران است. تعداد زیادی افزونه برای بالابردن حریم خصوصی و امنیت کاربرانی که از کروم استفاده می‌کنند ساخته شده که به معرفی بهترین افزونه‌ها می‌پردازیم.

1.بهترین افزونه های گوگل کروم | secure mail

این افزونه بسیار پرکاربرد و مخصوص استفاده کاربران جیمیل است. و به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا ایمیل‌ها را به گونه ای رمزگذاری نمایند تا فقط فرستنده و گیرنده بتوانند ایمیل را بخوانند. بدین ترتیب افراد سودجو و سارقان اطلاعات دیگر قادر به خواندن محتویات پیام نخواهند بود. هیچکس قادر به رمزگشایی ایمیل‌ها نیز نمی‌باشد حتی خود کمپانی گوگل‌. به دلیل اینکه تمام فرایند رمزگذاری نیز توسط سیستم شخص فرستنده انجام می‌شود.

در هنگام استفاده از این افزونه فقط باید هنگام ارسال ایمیل برای آن یک پسوورد یا رمزعبور تعیین کنید. این رمز را باید گیرنده ایمیل نیز داشته باشد تا بتواند به محتویات ایمیل دست پیدا کند. اما نکته مهم اینجاست که فرد گیرنده نیز باید از این افزونه استفاده کند تا بتواند ایمیل را رمزگشایی کند. اگر قصد ارسال اطلاعات محرمانه و شخصی خود را دارید این افزونه گزینه مناسبی است؛ همچنین هیچ خبری تا کنون درباره کارکرد نامناسب این افزونه منتشر نشده و در حال حاضر نیز از جمله افزونه‌های کاربردی گوگل کروم محسوب می‌شود.

2. بهترین افزونه های گوگل کروم | Ghostery

سایت‌های بسیاری هستند که فعالیت‌های شما را زیر نظر دارند و آن‌ها ردیابی می‌کنند. اگر نمی‌خواهید آن‌ها به اطلاعات شما دسترسی داشته باشند و تصمیم گرفته‌اید تا در زمانی که آنلاین هستید و با مرورگر خود کار می‌کنید، حریم خصوصی امنی داشته باشید این افزونه به کارتان می‌آید. سرویس‌ها و سایت‌های بسیار زیادی با استفاده از اطلاعات موقعیت مکانی و سابقه مرور سایت‌هایی که کابر‌ از آن‌ها بازدید کرده‌ است، او را ردیابی می‌کنند. این کار برای نمایش تبلیغات هدفمند صورت می‌گیرد.
افزونه ghostery در مقابله و جلوگیری از این سیستم‌ها عملکرد قابل قبولی دارد. اگر افزونه ghostery را نصب کنید، این افزونه سایت‌هایی که فعالیت‌های شما را ردیابی می‌کنند سریعا شناسایی و مانع آن‌ها می‌شود. در واقع به آسانی می‌توانید این سایت‌ها را بلوک کنید.
وقتی که روی آیکن افزونه ghostery کلیک کنید فهرستی از تمام سایت‌هایی که در حال ردیابی فعالیت‌های شما در وب هستند، به نمایش در‌می‌آید. می‌توانید به آسانی مانع آن‌ها شوید، همچنین این افزونه از ربات‌های تحت شبکه که باعث کندی کار مرورگرتان می‌شوند نیز جلوگیری می‌کند.
همچنین در بعضی مواقع مجبور به از کار انداختن این افزونه خواهید شد؛ زیرا بعضی درخواست‌های موجود در وب سایت‌ها را مخرب تشخیص می‌دهد و از آن‌ها جلوگیری می‌کند. استفاده و نصب این افزونه کار سختی نیست و فقط نیاز به ساختن یک حساب کاربری دارد.

3. بهترین افزونه های گوگل کروم | Blur

افرونه بلور یکی از افرونه‌های امنیتی گوگل کروم است. این افزونه امنیت تمام رمزهای عبور و پسوردهای شما را تامین می‌کند. بسیاری از ما برای راحتی در به خاطر آووردن همیشه از یک یا دو پسورد برای تمام اکانت‌هایی که داریم استفاده می‌کنیم.
اما این کار اشتباهی است. این کار ما را به هدفی آسان برای هکرها تبدیل می‌کند. در صورت دست یابی به پسورد ما، آن‌ها می‌توانند به تمام حساب‌های ما دسترسی پیدا کنند. افزونه بلور اما کار را برای ما بسیار راحت کرده است. با استفاده از این افزونه فقط لازم است یک پسورد را با یاد بسپاریم.
این افزونه مدیریت تمام رمزهای عبور ما را به دست می‌گیرد. در هنگام نیاز به اطلاعات حساب و یا کارت‌های اعتباری را در اختیار درخواست کننده قرار می‌دهد. مثلا هنگام خرید اینترنتی، این اطلاعات را به صورت رمزنگاری شده در اختیار سایت فروشنده قرار می‌دهد. علاوه براین این افزونه توانایی جلوگیری از ردیابی را نیز دارد. حتی در صورت عدم استفاده از کوکی‌ها نیز می‌تواند آن‌ها را شناسایی کند.

4. بهترین افزونه های گوگل کروم | Panic Button

این افزونه مانند یک کیل سویچ عمل می‌کند. تصور کنید هنگام وب‌گردی یک دکمه کنار دستتان هست که با زدن آن تمام صفحات وب و تب‌های شما بسته می‌شود. این امکان برای مواقعی خوب است که شما داخل مرورگرتان کار مهمی انجام می‌دهید. مثلا اطلاعات مهم و حساسی روی صفحه موجود است. ناگهان شخصی به شما نزدیک شود. در صورتی که نمی‌خواهید که اطلاعات شما را در صفحه مرورگرتان را ببیند می‌توانید به‌ سرعت تمام صفحات را در مرورگرتان ببندید.

البته این افزونه پس از بستن صفحات و تب‌های وب اطلاعات آنها را در بوک مارک ذخیره نگه می‌دارد. شما می‌توانید در صورت نیاز به سرعت به همان تبی که بودید بازگردید. انجام دادن تمام این مراحل کار پیچیده‌ای نیست و فقط با دوبار کلیک اتفاق می‌افتد. حفظ حریم خصوصی و امنیت در هنگام وب گردی باعث راحتی بیشتر می‌شود. به همین علت این افزونه از محبوبیت بالایی بین کاربرهای گوگل کروم برخوردار است. این افزونه زبانه های مرورگر شما را کاملا تحت کنترل دارد. به راحتی می‌توانید برای عملکرد بهتر، یک کلید میانبر روی صفحه کلید تعیین کنید. با دوبار فشار دادن کلید موردنظر، تمام زبانه ها را بسته و مجددا باز خواهند شد. این کار باعث افزایش ایمنی و حریم خصوصی شما می‌شود. از موارد کاربرد این افزونه می‌توان به مکان‌های شلوغ و پرتردد مانند محل کار اشاره کرد.

5. بهترین افزونه های گوگل کروم | Click and clean

وظیفه ی اصلی‌ این افزونه پاکسازی است. این افزونه همانطور که از نامش پیدا است همه چیز را با یک کلیک تمیز می‌کند. با استفاده از آن تمام اطلاعات و تاریخچه مرورگر شما مانند حافظه کش، انواع کوکی‌ها،سابقه مرور، فایل‌های موقت و تمام اطلاعات ذخیره‌شده دیگر با یک کلیک کاملا پاک خواهند شد. یکی دیگر از امکانات این افزونه وجود یک سیستم ضد بدافزار است که داخل آن طراحی شده است. با استفاده از آن دیگر لازم نیست نگران وجود بدافزارها در سیستم خود باشید.

همچنین این افزونه دارای امکانات بسیاری برای شخصی سازی می‌باشد. شما می‌توانید تنظیم کنید که در هنگام تمیز کردن چه اطلاعات و فایل هایی پاک نشوند. این افزونه از بهترین افزونه‌های مرورگر کروم است، که خیلی سریع به راحتی از حریم خصوصی شما هنگام وب گردی محافظت می‌کند. همچنین هماهنگی و سازگاری بسیار خوبی با ویندوز ۱۰ دارد.

 6. بهترین افزونه های گوگل کروم | Simple blocker

این افزونه برای والدینی که می‌خواهند روی دسترسی فرزند خود به اینترنت کنترل داشته باشند بسیار کارآمد است‌. و به شما این امکان را می‌دهد تا یک لیست از سایت‌هایی که به نظرتان مخرب هستند تهیه کنید. سپس به هیچ عنوان اجازه دسترسی کاربر به آن سایت‌ها نمی‌دهد. همچنین اگر نگران آن دسته از سایت‌های مخربی هستید که سیستم شما را به خطر می‌اندازند، این افزونه می‌تواند به شما کمک کند. زیرا دسترسی کاربر را به این گونه سایت‌ها قطع و در نتیجه سیستم شخصی شما نیز دور از دسترس عوامل مخرب این سایت‌ها قرار می‌گیرد. این افزونه باعث می‌شود کاربر تجربه وب گردی امن و بدور از خطری داشته باشد. همچنین دارای قابلیت شخصی سازی بالایی است و مطابق سلیقه شما عمل خواهد کرد.

7. بهترین افزونه های گوگل کروم | Avast online security

این افزونه سطح امنیت مرورگرتان را افزایش می‌دهد. علاوه بر اینکه صفحات باز شده را کاملا اسکن می‌کند و تقلبی یا اصلی بودن آن‌ها را تشخیص می‌دهد، از شما در برابر حملات فیشینگ نیز محافظت می‌کند. شما با وجود این افزونه می‌توانید به راحتی وارد وب سایت‌های مختلف شوید. از بابت حملات هکرهای سودجو و وب سایت‌های تقلبی خیالتان راحت باشد. همچنین درصورتی که آدرس وب سایت‌ها را در تب مرورگرتان به اشتباه وارد کنید، این افزونه آدرس وارد شده را نیز برای شما تصحیح می‌کند. این افزونه برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن وب سایت‌ها از الگوریتم خاصی استفاده می‌کند. این الگوریتم یک الگوی نظرسنجی آزاد از وب سایت‌ها است.

از دیگر امکانات این افزونه جلوگیری از ردیابی وب سایت‌ها است. با استفاده از داده کوکی‌ها مانع از دسترسی وب سایت‌های دیگر به اطلاعات و سابقه مرور شما در مرورگرتان می‌شود.

8. بهترین افزونه های گوگل کروم | Https everywhere

از محبوب‌ترین افزونه‌هایی که امروزه اکثر کاربران کروم از آن استفاده می‌کنند، می‌باشد. برنامه‌های زیادی به شما امکان رمزنگاری کردن پیام‌هایتان را می‌دهند، اما این به معنای این نیست که به هیچ عنوان کسی قادر نیست تا در بین راه به محتویات پیام‌های شما دست پیدا کند. در دنیای امروز رمزگزاری برای هر کاربری یک نیاز است. مخصوصا زمانی که به سایت‌هایی مراجعه می‌کنید که به اطلاعات شخصی شما نیاز دارند‌. برای اطمینان از امن بودن سایت موردنظر باید آدرس سایت را بررسی کنیم و ببینیم که آیا در ابتدای آدرس آن سایت https وجود دارد یا نه. 

وجود این واژه در ابتدای آدرس هر سایتی به منزله ایمن تر بودن آن سایت است، زیرا وجود https تحت نظر گرفتن و سرقت اطلاعات کاربران را بسیار دشوار می‌کند. اما در این بین بسیاری از سایت‌ها هستند که از پروتکل https استفاده نمی‌کنند‌. این افزونه در هنگام ورود به اینگونه وب سایت‌ها شما را ریدایرکت کرده و جلوی اتصال نا امن را می‌گیرد. در واقع این افزونه ارتباط شما با سایت‌ها را رمزنگاری می‌کند و باعث امن‌تر شدن فعالیت شما در اینترنت می‌شود.

9. بهترین افزونه های گوگل کروم | Netcraft Extension

این افزونه در واقع یک سیستم مقایسه و اطلاع رسانی است. با آنالیز سایت‌های مختلف آن‌ها را رتبه بندی می‌کند. شما قبل از ورود به هر سایتی می‌توانید از امنیت آن سایت مطلع شوید. این افزونه در صورت وجود خطر به شما هشدار می‌دهد و در صورت مشکوک بودن آن، سایت شما را آگاه می‌کند. با استفاده از آن شما از وجود خطراتی مانند فیشینگ و سرقت اطلاعات و همچنین سایت‌های ردیابی کننده باخبر خواهید شد. همچنین با کلیک بر روی آیکن این افزونه قبل از ورود به هر سایتی شما می‌توانید اطلاعات جامع و دقیقی در رابطه با آن بدست آورید. در واقع با استفاده از این افزونه شما دیگر چشم بسته و بدون آگاهی وارد هیچ سایتی نخواهید شد.

10. بهترین افزونه های گوگل کروم | surveillance camera professional

این افزونه از نوع امنیتی است و کار کرد آن از طریق دوربین وب کم شما است که از سیستم شخصی شما محافظت می‌کند. این افزونه فعالیت دوربین وب‌کم شما را کنترل می‌کند. بسیاری از کاربران نگران هک شدن سیستم و مخصوصا دوربین لپ‌تاپ خود هستند. با استفاده از این افزونه دیگر نگران این نخواهید بود که هکرها با استفاده از دوربین وب‌کم شما را تماشا کنند. کار کرد این افزونه حتی باعث می‌شود تا دوربین شما به صورت امنیتی عمل کند و هر گونه حرکتی را در محیط تشخیص دهد. در صورت نیاز حتی پنهانی عکاسی کند و تصویر گرفته شده را از طریق ایمیل برای شما ارسال می‌کند. همچنین می‌تواند در صورتی که خودتان تنظیم کرده باشید فرامین صوتی را نیز پخش کند.

11. بهترین افزونه های گوگل کروم | web of trust

این افزونه به کاربران این امکان را می‌دهد که پس از بازدید از هر وب سایتی نظر خود را راجب به آن اعلام کرده و به آن سایت امتیاز دهند. با استفاده از آن شما نیز می‌توانید قبل از ورود به هر سایتی نظر دیگر کاربران را درمورد آن ببینید و از امتیاز آن باخبر شوید. همچنین خودتان نیز می‌توانید پس از استفاده از هر وب سایت نظر و امتیاز خودتان را اعلام کنید. همچنین اگر سایتی هیچ گونه نظری نداشت می‌توانید در این افزونه آن را معرفی کنید تا دیگر کاربران با مراجعه به آن سایت نظر خودشان را به شما اعلام کنند.

12. بهترین افزونه های گوگل کروم | DotVpn

امروزه یکی از مهمترین نیازهای امنیتی هر کاربر جستجو به صورت ناشناس در اینترنت است. کاربران دوست ندارند کسی از مکان و آی پی آن‌ها باخبر شود. به همین دلیل استفاده از وی‌پی‌ان ها یک امر ضروری محسوب می‌شود‌. این افزونه نیز یکی از بهترین وی‌پی‌ان‌ها است که با مرورگر گوگل کروم سازگاری مناسبی دارد. همچنین دارای یک فایروال داخلی با عملکرد بسیار خوب است. از قابلیت‌های دیگر DotVpn داشتن چندین مکان جغرافیایی رایگان است که می‌توانید هر یک را انتخاب کنید. این وی‌پی‌ان به داشتن سرعت بالا در هنگام مرور معروف است. مقدار بسیار کمی از ترافیک شما را به خود اختصاص می‌دهد در نتیجه پهنای باند قابل توجهی در اختیار کابران قرار می‌گیرد.

13. بهترین افزونه های گوگل کروم | Google password checkup

این افزونه به شما این امکان را می‌دهد تا متوجه لو رفتن نام کاربری و یا رمزهای عبور خود شوید. بعد از استفاده از وب سایت‌هایی که نام کاربری و رمزعبور از شما درخواست می‌کنند. در صورت سوء استفاده آن سایت‌ها از اطلاعات شما، این افزونه به شما اخطار خواهد داد. در این هنگام بهتر است نسبت به تغییر نام کاربری و رمز عبور خود اقدام کنید.

14. بهترین افزونه های گوگل کروم | Anti miner 

همانطور که می‌دانید وب سایت‌های زیادی در فهرست سیاه قرار دارند. بسیاری از آن‌ها از حافظه رم و قدرت پردازشی سیستم شما به صورت مخفیانه برای ماین کردن ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. این افزونه از بهترین افزونه‌ها برای شناسایی و جلوگیری از این سایت‌ها برای ماین یا معدن کاوی ارزدیجیتال است.

15. بهترین افزونه های گوگل کروم | AdGuard AdBlocker

تبلیغات نمایش داده شده در سایت‌ها هنگام وب گردی می‌تواند عامل آزاردهنده‌ای باشند. مخصوصا که این تبلیغات برای گوگل منبع درآمد محسوب می‌شود جلوگیری از آن‌ها کار سختی است. این افزونه نیز وظیفه جلوگیری از پخش ناخواسته آگهی‌ها در هنگام مرور را دارد. با استفاده از آن شما می‌توانید از پخش ناخواسته آگهی‌ها که به تبلیغات تهاجمی معروف است، جلوگیری کنید. همچنین قدرت تشخیص و پردازش خوبی دارد، و فشار کمتری روی پردازنده و حافظه سیستم شما وارد می‌کند.

16. بهترین افزونه های گوگل کروم | Disconnect facebook

فیس بوک همیشه جزو بدترین وب سایت‌ها در ردیابی و پخش تبلیغات هدفمند محسوب می‌شود. شما در هنگام مرور اینترنتی و مراجعه به سایت‌های مختلف همواره با تبلیغات فیسبوک مواجه می‌شوید. این سماجت فیسبوک در ردیابی سابقه مرور و استفاده از اطلاعات کاربران باعث شد تا برای جلوگیری از آن یک افزونه جداگانه طراحی شود. افزونه disconnect facebook مخصوص جلوگیری از فعالیت‌های آزار دهنده فیسبوک در اینترنت است. استفاده از این افزونه باعث می‌شود چند گزینه مانند like و share که در وب سایت‌ها برای اتصال به فیسبوک استفاده می‌شوند نمایش داده نشوند. اما این افزونه باعث ایجاد خلل در کارکرد شبکه‌های اجتماعی دیگر نمی‌شود.

17. بهترین افزونه های گوگل کروم | NoScript 

این افزونه از حرفه‌ای ترین افزونه‌ها برای جلوگیری از هک و سرقت اطلاعات است و در واقع تمام راه‌هایی که امنیت شما را در هنگام وبگردی به خطر می‌اندازد می‌بندد. افزونه noscript تمامی کدهای جاوا اسکریپت ،فلش و جاوا را مسدود می‌کند و اجرای آن‌ها را فقط با اجازه‌ی کاربر امکان پذیر می‌سازد. به دلیل این محدودیت‌های سخت گیرانه استفاده از این افزونه برای کاربران نیز محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کند. شما برای استفاده از این افزونه به کمی زمان احتیاج دارید. افزونه noscript بالاترین امنیت را در مقابل با هکرها و سایت‌های مخرب ایجاد می‌کند.

جمع‌بندی

امروزه استفاده از اینترنت و وب گردی یکی از نیازهای اولیه هر انسان محسوب می‌شود. برای جست و جو در اینترنت و دست یابی به اطلاعات مورد نیاز ما از نرم افزاری به نام مرورگر استفاده می‌کنیم. در بین مرورگرهای موجود، گوگل کروم محبوب‌ترین آن‌ها است و بیشترین استفاده را دربین کاربران دارد. امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران در هنگام استفاده از اینترنت یکی از مهمترین ویژگی‌های یک مرورگر خوب است. به همین منظور افزونه‌های بسیاری در زمینه حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربران برای گوگل کروم ساخته شده است. در این مقاله به چند مورد از بهترین افزونه‌های ساخته شده برای مرورگر گوگل کروم در بالابردن حریم خصوصی و امنیت کاربران اشاره کردیم. شما هم اگر از کاربران این مرورگر هستید می‌توانید از این افزونه‌ها استفاده کنید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

افزونه گوگل امنیت