دیتاسنترهای انگلستان

آشنایی با دیتاسنترهای انگلستان

فهرست مطالب

با پیشرفت تکنولوژی و گسترش شبکه وب دسترسی هر انسانی به اینترنت بسیار آسان گشت و قیمت ابزارهای دیجیتال کاهش یافت. در حال حاضر ارتباط انسان‌ها و دسترسی آن‌ها به خدمات مختلف و انجام انواع کارها از طریق اینترنت صورت می‌گیرد. دسترسی هر انسان به این خدمات اینترنت از طریق شرکت‌های واسطه انجام می‌شود. شرکت‌هایی که ارائه دهنده خدمات مختلف به سایر کاربرهای فضای وب هستند، عامل اصلی این کار تبادل اطلاعات یا همان دیتا می‌باشند. دیتا مهم​ترین دارایی‌​‌ شرکت​‌ها محسوب می‌​شود. آنچه به عنوان دیتا در اشکال مختلف ذخیره می‌​شود با وجود غیرقابل لمس بودن اهمیت بسیار زیادی دارد. محل نگهداری و پردازش این دیتاها سرور نام دارد. اگر این دیتا در دسترس افراد سوء استفاده گر قرار بگیرد باعث آسیب و ایجاد تخریب بزرگی به زیرساخت‌ها و منافع شرکت‌ها می‌شود. بنابراین حفاظت و نگهداری از این دیتاها بسیار مهم و حیاتی است. همچنین سرورهای نگهداری باید بهینه و از سرعت و بازده بالایی برخوردار باشند.

به همین دلیل تمام شرکت‌ها توانایی فراهم کردن سروری امن با قابلیت های ذکر شده را ندارند. زیرا نیاز به هزینه و فراهم کردن بستری مناسب دارد. به همین دلیل امروزه شرکت‌هایی در سراسر دنیا وجود دارند که با داشتن تعداد زیادی سرور فیزیکی در یک محل به نام دیتاسنتر این خدمات را به شرکت‌های دیگر ارائه می‌دهند. دیتاسنترها محلی امن برای نگهداری، ذخیره‌سازی و پردازش دیتاها هستند و شرکت​‌هایی که نیاز به امن​ ترین مکان و بالاترین تکنولوژی برای ذخیره، پردازش و ارائه خدمات خود بر پایه دیتا را دارند، اولین انتخابشان دیتاسنتر‌ها هستند. در این مقاله به معرفی دیتاسنتر های انگلستان می‌پردازیم پس با ما همراه باشید. 

دیتاسنتر چیست؟

همانطور که می‌دانید اینترنت شبکه‌ای عظیم از اطلاعات و دیتا است. در واقع اعضای تشکیل دهنده این شبکه، شرکت‌های بسیار زیادی هستند که ارائه دهنده دیتا به کاربران می‌باشند. تمام این دیتا در سیستم‌هایی به نام سرور ذخیره و پردازش می‌شوند و خدمات مختلف را به کاربرانی که به این دیتا نیاز دارند ارائه می‌دهند. هر سرور یک کامپیوتر با مقدار فضایی مشخص برای نگهداری دیتا و دارای ابزار دیجیتالی برای پردازش و ارائه دیتا می‌باشد. با کنار هم قرار گرفتن چندین سرور کنار یکدیگر یک اتاق سرور درست می‌شود. دیتاسنترها نیز مکان‌هایی متشکل از چندین اتاق سرور هستند که در مجموع صدها و یا هزاران سرور را در خود جای داده‌اند.

مکان دیتاسنترها دارای سیستم‌های امنیتی فوق پیشرفته و امکاناتی مانند سیستم تهویه مناسب برای پایین نگهداشتن دما،سیستم اطفاء حریق و سیستم تامین برق است که به سامانه برق اضطراری متصل می‌باشد. زیرا دیتاسنترها باید همیشه روشن باشند و یکسره کار می‌کنند و تقریبا می‌توان گفت هیچوقت خاموش نمی‌شوند. راه اندازی یک دیتاسنتر، معمولا نیاز به شبکه‌ عظیمی از امکانات پردازشی و ذخیره‌سازی دیتا دارد که با استفاده از زیرساخت‌های ارتباطی قدرتمند، توانایی ارائه سرویس‌های انتقال داده را در هر اندازه‌ای به بهترین شکل و با بالاترین سرعت را فراهم می‌کند.

دیتاسنتر انگلستان چیست؟

دیتاسنترهای زیادی در سراسر دنیا وجود دارند و خدمات مختلفی را به کاربران ارائه می‌دهند. هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های مختلفی دارند و مورد استفاده خاصی برای کاربران دارند. که با توجه به امکانات و تکنولوژی که در ساخت آن‌ها وجود دارد قابلیت مختلفی دارند. معمولا دیتاسنترها با توجه به مکانی که در آن قرار دارند نام‌گذاری می‌شوند. دیتاسنتر انگلستان هم در واقع دیتاسنتری است که در خاک بریتانیا واقع شده است.

ویژگی‌های دیتاسنترهای انگلستان

پادشاهی بریتانیا قسمتی از مناطق غربی اروپا را تشکیل می‌دهد که شامل چند کشور می‌شود. انگلستان در واقع بخش اصلی آن را تشکیل می‌دهد. انگلستان کشوری پیش رو در زمینه های مختلف علمی و تکنولوژی در جهان است. و با سرمایه‌گذاری خوبی که در زمینه ارائه خدمات دیجیتال در این کشور صورت گرفته جزو پیشرفته‌ترین کشورهای جهان در این زمینه است. از جمله موارد بارز نشان دهنده پیشرفت این کشور، دیتاسنترهای آن است. انگلستان با داشتن بهترین دیتاسنترهای جهان همیشه در ارائه این خدمات جزو اولین انتخاب های کاربران و شرکت‌های نیازمند این خدمات است. لندن و منچستر از بزرگترین شهرهای این کشور هستند و بزرگترین شرکت‌های دنیا در این دوشهر فعالیت دارند.

وجود چندین دیتاسنتر بزرگ جهان از جمله redstation و ovh نمایانگر بستر سخت‌افزاری پیشرفته و قوی و پشتیبانی نرم‌افزاری به روز موجود در این شهرها است. که آن‌ها را به قطب تکنولوژی و ارتباطات اروپا تبدیل کرد. این دیتاسنترهای پیشرفته با امنیت بالا خدمات و سرویس‌های متنوعی را برای استفاده تمام کاربران و شرکت های کوچک و بزرگ در سراسر دنیا ارائه می‌دهند. سرورهای خصوصی و cloud و همچنین سرورهای مجازی انگلستان، با به‌روزترین سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای پیشرفته،دسترسی با سریعترین سرعت و بدون هیچ محدودیتی را به اینترنت فراهم می‌کنند.

این دیتاسنترها ارائه انواع خدمات اینترنتی، راه اندازی کسب و کارها و استفاده از انواع خدمات وابسته به دیتا را با بهترین کیفیت ممکن را از گذشته آسان تر کرده و نقش مهمی در کیفیت کارکرد آن‌ها دارد. دیتاسنترهای انگلستان طرفداران بسیاری دارد و انتخاب حرفه‌ای ترین کاربرهای امروزه دنیای مجازی هستند. دلیل این انتخاب ویژگی‌های این دیتاسرورها است که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

انعطاف‌پذیری و تنوع

از دیگر ویژگی‌های دیتاسنترهای انگلستان انعطاف پذیری و تنوع بالای خدمات ازائه شده توسط آن‌ها است. کاربران این دیتاسنترها می‌توانند به راحتی سطح استفاده از خدمات مصرفی خودشان را بدون تغییر در کیفیت آن افزایش دهند یا نوع آن را عوض کنند. کاربران برای استفاده از خدمات این دیتاسنترها انتخاب‌های متنوعی را پیش‌رو دارند و به راحتی می‌توانند با توجه به ویژگی‌های سرور مانند رام، سی پی‌ یو و ssd خدمات مورد نیاز خود را انتخاب کنند. همچنین دیتاسنترهای انگلستان خدمات خود را برای پلتفرم‌های مختلفی همچون ویندوز، لینوکس،مک و اندروید ارائه می‌دهند.

کاربرد و دسترسی

دسترسی و استفاده از خدمات دیتاسنترهای انگلستان کار دشواری نیست و امروزه هر شخصی با امکان دسترسی به اینترنت در هر کجای دنیا می‌تواند به آن‌ها دسترسی یابد و به راحتی از خدمات آن‌ها استفاده کند. همچنین با گسترش دنیای دیجیتال موارد استفاده و نیاز به سرورهای دیتاسنترهای انگلیسی افزایش می‌یابد و کاربران زیادی برای رفع نیازهای خود به آن‌ها احتیاج دارند. یکی از این موارد کاربران فعال در بازارهای مالی و ارزهای دیجیتال هست. هم صرافی های رمز ارز و هم کابران آن‌ها فعالیت‌های خود رو در بستری که این دیتاسنترها فراهم می‌کند انجام می‌دهند.

دیتاسنترهای انگلستان

امنیت

با وجود هکرها و سودجویانی که همواره به دنبال نفوذ در این دیتاسنترها هستند آن‌ها نیاز به امنیت فوق‌العاده بالایی دارند که دیتاسنترهای انگلستان از این امنیت برخوردار هستند. fire wallهای این دیتاسنترها امنیت اطلاعات کاربران را در مقابل بدافزارها و نفوذ هکرها تامین می‌کند.

پایداری

سرورهای موجود در دیتاسنترهای انگلستان از پایداری قدرتمندی برخوردارند و این به دلیل داشتن سخت افزار و نرم  افزار پیشرفته با آخرین تکنولوژی روز است. سرورها بازده عالی ای دارند و از سرعت بالایی در ارائه خدمات بهره می‌برند. با وجود درخواست‌های بی شمار توانایی پاسخگویی قابل قبولی بدون کاهش کیفیت و سرعت را دارند.

پهنای باند و پینگ و سرعت

به دلیل دارا بودن از منابع سخت افزاری قوی سرورهای دیتاسنترهای انگلستان پهنای باند فوق‌العاده‌ای را در اختیار کاربران خود نسبت به دیگر دیتاسنترها قرار می‌دهند‌. به همین دلیل، سازمان‌ها و شرکت‌هایی که نیاز به حجم ترافیک بالایی دارند از خدمات دیتاسنترهای انگلستان استفاده می‌کنند. همچنین خدمات عالی و پینگ بسیار پایین آن‌ها باعث شد که در بین بسیاری از گیمرهای حرفه‌ای دنیا نیز به محبوبیت بالایی دست یابند.

خدمات و پشتیبانی

یکی از مهمترین عوامل برای یک دیتاسنتر خوب داشتن پشتیبانی قوی و پاسخگویی سریع برای رفع مشکلات احتمالی و راهنمایی کاربران است. دیتاسنترهای انگلستان با داشتن تیم پشتیبانی قوی به صورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته به بهترین شکل مشکلات کاربران خود را حل  و راهنمایی‌های مورد نیاز را به آن‌ها ارائه می‌کنند. اکثر شرکت‌های پیمانکار که فروش خدمات این دیتاسنترها را برعهده دارند نیز از پشتیبانی کامل و همچنین امکانات بک آپ گیری از اطلاعات کاربران نیز برخوردارند و از دست رفتن اطلاعت کاربران خود جلوگیری می‌کنند.

Redstation and ROV

redstation و ‌rov هر دو از بهترین و مشهورترین دیتاسنترهای انگلستان هستند. که همواره تلاش کردند با ارائه بهترین خدمات و با داشتن قوی‌ترین و به روزترین منابع جزو برترین‌های دنیا در این زمینه باشند. از بهترین مزایای این دو دیتاسنتر ارائه سرورهای اختصاصی برای کاربران است. همچنین دارای امکان شخصی‌سازی تمامی داده‌ها را درون خود دارند. کاربران این دو دیتاسنتر می‌توانند مواردی مانند هارد دیسک، رام، تنظیمات RAID، نوع سیستم عامل، نرم افزار آن ،پلتفرم اختصاصی و… را با توجه به نیاز‌ خود تنظیم کنند. (جهت آشنایی با تفاوت هاردهای مخصوص دیتاسنتر و هاردهای معمولی این مقاله را مطالعه نمایید.)

دیتاسنتر رد استیشن سرورهای بسیار سریعی با کیفیت بالا را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. همچنین هزینه آن‌ها نیز رقابتی است و برای کاربران بسیار مقرون به صرفه می‌باشد. این دیتاسنتر از روش‌های پرداخت متنوعی مانند: کارت‌های اعتباری، حواله‌های بانکی و پی پال، استفاده می‌کند.

جمع بندی

دیتاسنترهای انگلستان، تمام خدمات مورد نیاز کاربران را مطابق با بودجه‌های متفاوت ارائه می‌دهند و همیشه در تلاش هستند تا سرویس‌های میزبانی و همچنین برنامه‌های تجاری خود را بهبود بخشند. دیتاسنترهای انگلستان از پرطرفدارترین دیتاسنترهای دنیا هستند که سرورهای اختصاصی آن‌ها به داشتن سخت افزار و نرم افزار بسیار قدرتمند و ارائه خدمات عالی مشهور هستند. این دیتاسنترها در میان کاربران ایرانی نیز بسیار محبوبند و میزبان و یا هاست هزاران وب‌سایت در سراسر جهان به شمار می‌روند. همینطور از دولت بریتانیا تا شرکت‌های بزرگ و چند ملیتی و کسب‌وکارهای مختلف را تحت پوشش خود قرار می‌دهند. این دیتاسنتر خدمات میزبانی سریع و قابل اعتمادی را ارائه می‌دهند و دائم در حال ارتقای دامنه سرویس‌های میزبانی خود هستند. سرمایه‌گذاری گسترده آن‌ها در فناوری، باعث شد تا خدمات با کیفیت و قابل اعتمادی را به مشتریان خود ارائه کنند.

پیشرفت دیتاسنترهای انگلستان، به دلیل سرمایه‌گذاری آن‌ها در بهترین ابزارها و توانایی شبکه و مراکز اطلاعات است. آن‌ها ارائه دهنده هاست وب مستقر در بریتانیا هستند که سرویس های گسترده‌ای از سرورهای اختصاصی،قابل اعتماد و کاملاً منعطف را ارائه می‌دهند. استفاده از سرور دیتاسنترهای انگلستان آسان است. معمولا آن‌ها دارای فایل بندی سیستم عاملی پیش ساخته هستند و شما می‌توانید هر سیستم عامل، پلتفرم و نرم افزاری را روی سرورهای این دیتاسنترها نصب و اجرا کنید. 

همچنین دیتاسنترهای انگلستان،دارای سرورهای سازگار با محیط زیست بوده و از این نظر نیز پیشرو هستند. البته منظور از دیتاسنترهای انگلستان در این مقاله نگاه کلی به خدمات ارائه شده توسط بهترین دیتاسنترهای موجود در خاک انگلستان است و گرنه طبیعی است که دیتاسنترهای سطح پایینتر نیز در خاک کشور انگلستان وجود دارند که دارای ویژگی‌ها و صفات ذکر شده نیستند.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

سرور سرور مجازی دیتاسنتر امنیت سرور اختصاصی